Provocările lingvistice pe rețelele de socializare
Instagram și TikTok au devenit tot mai populare pentru utilizatorii care doresc să se implice în învățarea limbilor străine într-un mod distractiv și interactiv.
În calitate de profesor, personal recomand studenților mei să se implice în unele dintre aceste provocări, în principal pentru a se angaja să vorbească, să scrie sau să practice o limbă nouă pe o perioadă specifică de timp, care de obicei variază de la câteva zile până la câteva săptămâni.
Am reușit să adun mai jos câteva dintre cele mai utile și atractive modalități de a-ți testa abilitățile lingvistice pe platformele sociale.
Una dintre modalitățile extrem de captivante este „scrierea de subtitrări și titluri”. Participanții urmăresc videoclipuri scurte în limba țintă și creează propriile lor titluri sau subtitrări în limba pe care o învață. Această provocare ajută la îmbunătățirea înțelegerii auditive și a abilităților de scriere.
Un alt exemplu este „conversia lingvistică”, conform căreia cei care învață o limbă străină lucrează împreună cu vorbitori nativi ai limbii lor țintă care doresc să învețe limba maternă a învățătorului. Prin intermediul videoclipurilor sau postărilor colaborative, ei schimbă fraze, vocabular și perspective culturale, promovând o experiență de învățare reciproc avantajoasă.
„Versurile cântecelor” sunt excelente de folosit pe TikTok sau Instagram. Cei care învață o limbă străină aleg un cântec în limba țintă și încearcă să cânte alături de versuri. Pot să-și împărtășească interpretările pe platformă, demonstrându-și pronunția și cunoștințele de vocabular.
Pentru dezvoltarea și îmbunătățirea vocabularului, participanții se angajează să „învețe câte un cuvânt sau o expresie nouă în limba țintă în fiecare zi”. Ei schimbă informații despre cuvântul ales, înțelesul său și modul în care este folosit într-o propoziție.
O altă abordare este conceptul de „povestire”, care necesită ca cei care învață să creeze povești sau anecdote scurte în limba țintă, demonstrându-și abilitățile de scriere creativă în timp ce exersează și gramatica și vocabularul.
În cele din urmă, „ținerea unui jurnal lingvistic zilnic sau săptămânal”, în care ei scriu despre experiențele lor, gândurile și observațiile în limba țintă. Prin împărtășirea fragmentelor din jurnalele lor, pot motiva alții să se implice în scrierea reflexivă.
Cei care învață o limbă străină se pot conecta, își pot împărtăși progresul și pot primi încurajare din partea unei comunități de susținere prin provocările lingvistice dinamice și captivante de pe Instagram și TikTok. Diverse niveluri de competență și stiluri de învățare pot fi accommodate prin aceste provocări, făcând învățarea limbilor străine mai accesibilă și mai plăcută pentru o gamă largă de participanți.